שתלים והרמות סינוס

 
שיקום הפה בעזרת שתלים הינו הליך שכיח מאוד ברפואת השיניים המודרנית. במרפאתנו, כל ההליכים הכירורגיים מתבצעים על ידי ד"ר רן הרצברג – פריודונט מומחה, בעל ניסיון רב בתחום. למרות החשש של מטופלים רבים מביצוע שתלים, קיימים יתרונות רבים לשיטה זו. היתרון הבולט ביותר הוא אחוזי הצלחה גבוהים לטווח ארוך. כמו כן, באמצעות ביצוע שתלים, ניתן להשיג מראה אסתטי, נוחות, ואיכות חיים.

השתל הדנטלי משמש למעשה כנקודת עיגון ללסת ומאפשר השלמה של שיניים חסרות. שתל אחד או רבים עשויים לתמוך במבחר שיטות של שיקום הפה, ביניהן כתרים מחרסינה , גשרים, תותבות המוברגות ישירות לשתלים לקבלת יציבות, ועוד. השתל הינו גוף מתכתי דמוי בורג, המוברג לתוך עצם הלסת ומשמש כשורש מלאכותי. לאחר ביצוע השתל, במרבית המקרים, ממתינים תקופת ריפוי של מספר חודשים לפני השיקום (מבנה וכתר או תותבת). חשוב מאוד לשמור על רמת היגיינה גבוהה מאוד ולהקפיד להגיע לביקור אצל השיננית, כדי להעלות את סיכויי ההצלחה של הטיפול.
 
שתלים
 
 
הרמת סינוס
באזורים המיועדים להשתלות בלסת העליונה, כאשר גובה העצם אינו מאפשר זאת, יש לבצע הרמת סינוס פתוחה/סגורה.

השתלת עצם

החדרת שתלים דנטליים מחייבת הימצאות של עצם ברמה מספקת בלסת, אך זאת לעתים קרובות חסרה בשל סיבות שונות. במקרה של מחסור בעצם, יש לשקם תחילה את התשתית – את העצם – ולתוכה להחדיר את השתלים.
 
 
שתלים ביום אחד
לא פעם חלמנו לצאת ממרפאת השיניים עם שיניים מושלמות ביום אחד בלבד, ללא תקופת המתנה. דרישת המטופלים והטכנולוגיה המפותחת מחייבים את רופאי השיניים למצוא פתרון קסם, שמאפשר למטופל לצאת עם חיוך מלא שיניים מיד לאחר הטיפול הראשון.
כך נולדה השיטה "העמסה מידית". כלומר, באותו יום, הרופא יעקור את השיניים האבודות, יתקין את השתלים ועליהם יבצע שיקום (גשר זמני או תותבת), ללא תקופת המתנה לקליטה. חשוב לציין כי טיפול זה לא מתאים לכל אחד, והיתכנותו נקבעת לפי חוות דעתו של מומחה החניכיים.